lørdag den 26. juni 2010

Kvalitet eller pris?

I dagens Politiken så jeg denne manchet:

"Discountbutikkerne vinder yderligere frem og presser prisen ned. Kvaliteten betyder mindre for os i krisetider, og det er blevet langt billigere at købe basisvarer!"

Jeg synes det er meget trist, at vi giver afkald på kvaliteten når vi skal spare. Kunne man ikke købe kvalitet og så spise mindre, ikke alle kvalitetsvarer er dyre. Hvis du f.eks køber økologisk kylling og økologisk grønt fra sæsonen, spiser mindre kylling og mere grønt - bager et brød selv.
Jeg er sikker på at når man køber ind i discountbutikkerne - ja ryger der mere ned i kurven man ikke har umiddelbart brug for! Det er jo ikke ligefrem besparende!

Hvad tænker du?

1 kommentar:

  1. Jeg kunne aldrig drømme om at købe discount. Maden er simpelthen af for dårlig kvalitet. Af en økologisk kylling til 100 kr får jeg 2 middage for 2 personer + frokost til en + en fond kogt på skroget. Og en god samvittighed oveni. Min veninde købte en discountkylling for nylig. Da hun fik den stegt og skulle partere den, opdagede hun at den havde brækket begge ben. Det er muligt at den var billig - men hvad for et liv havde det stakkels dyr så haft?

    Men discountbutikkerne har alligevel deres berettigelse. Der er mange 'fattige' familier i Danmark der ikke har råd til at bespise deres familier ellers. Det der bare undre mig er at dem der så har råd til fladskærme, lædersofaer og charterferier - vælger discount i stedet for kvalitet. Hvorfor spise skodmad med guldbestik?

    Sorry, det bliv et surt opstød - det var ikke meningen :-D

    SvarSlet