lørdag den 28. august 2010

Madloggersymposium 2010


Er til et meget velarrangeret madbloggersymposium i dag. Jeg har fået en masse indput, som jeg helt klart kan bruge til videreinspiration. Det indtryk jeg tager med mig hjem i dag, er den passion jeg har mærket. Passion fra Anders Selmer omkring hans skønne vin, som vi fik lov til at smage. Fra chokolademager Mikkel Friis-Holm, hvis chokolade ganske enkelt er fantastisk.

Vi fik legefrokost fra Beta ved kok Mads Nybo. Hvad er legefrokost tænker du måske? Det er en frokost der pirrer sanserne. Vi fik udleveret en papirspose fyldt med ting og sager. En dåse (lignede en dåse med makrelguf) som vi fik besked på at lægge i en balje med varmt vand. Efter 10 min havde vi den lækreste varme suppe lavet på muslingefond med en enkelt Udon nudel i. Til suppen var 2 dejlige boller og en tube med fois gras creme. En skål med salat med en dressing jeg desværre ikke fik smagt da der ikke var mere! Dressingen var en rygeosteskum. Til afslutning skulle man åbne en papirpose med et lille spyd med hvid chokoladeovertrukket hindbærmarcipan. I bunden af posen lå noget der lignede savsmuld, men var popcornsmulder -FANTASTISK oplevelse!

Om lidt drager vi til middag under Knippels bro, på restaurant Knipps Kaj.

Jeg glæder mig til i morgen hvor vi bl.a. bliver budt på Grønch. En grøntsagsbrunch!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar